Bij Hampton by Hilton streeft men ernaar om de gast een unieke beleving te laten ervaren tijdens hun verblijf. Het doel van Hampton is om de gast iedere keer een aangenaam verblijf te bezorgen. Met meer dan 2000 hotels over de hele wereld voelen medewerkers van Hampton zich als een grote familie. Hampton by Hilton draagt dit uit naar haar gasten door hen te benaderen via de volgende servicegedragingen: Friendly, Authentic, Caring and Thoughtful. F.A.C.T.!
Op 23 april 2013 werd het hotel Hampton by Hilton Schiphol met 181 kamers geopend. Het hotel is ideaal te bereiken, het ligt namelijk recht tegenover het treinstation van Hoofddorp. Hierdoor ben je binnen vier minuten op Schiphol of ben je binnen 20 minuten op Centraal Station Amsterdam. Het hotel heeft 181 kamers, een vergaderzaal, een fitnessruimte, een business center, een grote lobby, een ontbijtruimte en natuurlijk een goede bar! Doorgroeien is mogelijk binnen de organisatie; mits hiervoor de juiste instelling getoond wordt.
Hampton by Hilton is één van de grootste merken van hotels handelsmerk van Hilton Worldwide. Voorheen was het bekend als Hampton Inn. Het Hampton hotelketen is de founder van Hamptonality, waarbij het centraal staat dat de gast een geweldige ervaring krijgt. Een high-five in de lobby, een smiley getekend op een banaan en nog veel meer om ervoor te zorgen dat de gast méér ervaart. ‘’Hamptonality starts with YOU!’’